logotype

Πως καθόμαστε στο πιάνο

Το πρώτο και κυριότερο που πρέπει να έχει το παίξιμο του πιάνου είναι η άνεση. Για να υπάρχει άνεση πρέπει κατ' αρχήν να βρούμε την κατάλληλη απόσταση που καθόμαστε από το πιάνο. Καθόμαστε όσο μακριά χρειάζεται ώστε να αγκαλιάζουμε όλο το πιάνο και να μπορούμε να παίζουμε άνετα τις νότες στα άκρα του πληκτρολογίου.

Περισσότερα...

Το σωστό ύψος του καθίσματος

Πρώτο πράγμα που μπορεί να καταστρέψει την ενότητα του χεριού είναι μία ψηλή ή χαμηλή θέση στο κάθισμα. Ο αγκώνας πρέπει οπωσδήποτε να είναι στο ίδιο επίπεδο με τα πλήκτρα. Το πόσο ψηλά ή όχι ρυθμίζουμε το κάθισμα δεν έχει να κάνει με το ύψος μας αλλά με το μήκος του άνω βραχίονα.

Περισσότερα...

Η ευλυγισία του καρπού

Η ευλυγισία του καρπού είναι από τα σημαντικότερα στοιχεία για την κατάκτηση της πιανιστικής τεχνικής. Είναι η σημαντικότερη ίσως άρθρωση και ιδιαίτερα ευαίσθητη σε καταπονήσεις. Είναι το σημείο που ενώνει το βραχίονα και την παλάμη. Θα πρέπει να τον φανταστούμε σαν μία 4η κινούμενη άρθρωση κάθε δαχτύλου.

Περισσότερα...

Η λειτουργική ενότητα του χεριού

Τα δάχτυλα, τα χέρια και οι βραχίονες θα πρέπει να δουλεύουν σαν ένα ενιαίο σύνολο, όπου κάθε επί μέρους στοιχείο δίνει το καλύτερο που μπορεί. Η τεχνική έχει να κάνει με το να πάθουμε ποιες κινήσεις πρέπει να κάνουμε στο πιάνο. Οι κινήσεις αυτές είναι ελάχιστες σε μέγεθος και για το λόγο αυτό είναι ουσιαστικά μη ορατές από τον ακροατή ή μαθητή ο οποίος βλέπει απλά να κουνιούνται τα δάχτυλα θεωρώντας ότι αυτά κάνουν όλη τη δουλειά.

Περισσότερα...

Τα σημεία στήριξης στο παίξιμο του πιάνου

Όλες οι κινήσεις στο παίξιμο του πιάνου έχουν μία στήριξη, δηλαδή ένα σταθερό σημείο από όπου ξενικά η κίνηση του χεριού από εκεί και κάτω προς μία κατεύθυνση π.χ. πάνω κάτω. Αυτά τα σημεία είναι οι αρθρώσεις. Έτσι τα δάχτυλα κινούνται από την πρώτη μετακαρποφαλλαγγική άρθρωση, η παλάμη από τον καρπό, ο κάτω βραχίονας κινείται από τον αγκώνα και όλος ο βραχίονας κινείται από τον ώμο.

Περισσότερα...