logotype

Ο βραχίονας και ο αγκώνας

Ο άνω βραχίονας παρέχει το βάρος του στο παρακάτω χέρι μέχρι τα δάχτυλα. Ωστόσο έχει πολύ αργούς μύες, πράγμα που μπορεί να καταλάβει κανείς επιχειρώντας να κινήσει το χέρι από εκεί είτε πάνω κάτω είτε αριστερά δεξιά. Αντιθέτως ο κάτω βραχίονας έχει γρήγορους μύες και γι αυτό οι κινήσεις πρέπει να ξεκινάνε από αυτόν.

Όσο βέβαια κινείται ο κάτω βραχίονας ο άνω δεν παραμένει στατικός, αλλά κινείται και αυτός, καθώς μεταφέρεται ομαλά από τον κάτω βραχίονα και όλος ο βραχίονας λειτουργία σαν ένα σώμα. Σε αυτές τις κινήσεις ο αγκώνας θα πρέπει να έχει κάθε φορά μία συγκεκριμένη θέση, η οποία αλλάζει ελαφρώς και ομαλώς αλλά συνεχώς όσο κινούμαστε στην έκταση του πληκτρολογίου. Η βασική του θέση θα πρέπει να είναι κοντά στο σώμα όχι όμως κολλητά και λίγο πιο μπροστά από τον κορμό. Στις κινήσεις που προαναφέρθηκαν απομακρύνεται ελαφρώς ή έρχεται πιο κοντά στο σώμα ανάλογα με το που παίζουμε στο πληκτρολόγιο.

Σε κλίμακες η απομάκρυνση είναι μεγαλύτερη από ότι σε παίξιμο συγχορδιών ή διαστημάτων. Μόνο στην περίπτωση που έχουμε να παίξουμε με τα δύο χέρια στα δύο άκρα του πληκτρολογίου οι βραχίονες εκτείνονται, δημιουργώντας μία μεγάλη αμβλεία γωνία και οι αγκώνες απομακρύνονται πάρα πολύ από το σώμα, το οποίο κάνει μια κίνηση προς τα μέσα για να φτάσει τα πλήκτρα. Ο αγκώνας δε θα πρέπει ποτέ να σηκώνεται προς πάνω και έξω με ανάλογη κίνηση προς τα έξω και άνω του άνω βραχίονα, διότι έτσι το βάρος εγκλωβίζεται στον πάνω βραχίονα, δημιουργείται ένταση στον ώμο και σπάσιμο του καρπού προς τα μέσα προκειμένου η παλάμη και τα δάχτυλα να είναι κάθετα στο πληκτρολόγιο και σε θέση να πατήσουν τα πλήκτρα.

Συμπέρασμα όσο κινούμαστε στο πληκτρολόγιο παίζοντας π.χ. μία κλίμακα ο κάτω βραχίονας, αγκώνας και ο άνω βραχίονας συμπεριφέρονται σαν ένα σώμα και κινούνται μαζί σταδιακά και ομαλά.