logotype

Το σωστό ύψος του καθίσματος

Πρώτο πράγμα που μπορεί να καταστρέψει την ενότητα του χεριού είναι μία ψηλή ή χαμηλή θέση στο κάθισμα. Ο αγκώνας πρέπει οπωσδήποτε να είναι στο ίδιο επίπεδο με τα πλήκτρα. Το πόσο ψηλά ή όχι ρυθμίζουμε το κάθισμα δεν έχει να κάνει με το ύψος μας αλλά με το μήκος του άνω βραχίονα.

Αν αυτό το μήκος είναι μικρό καθόμαστε πιο χαμηλά, αν μεγάλο πιο ψηλά. Πάντα με σκοπό να έρθει ο αγκώνας στο ίδιο ύψος με τα πλήκτρα.

Όταν καθόμαστε πιο ψηλά, αναγκαζόμαστε να λυγίσουμε τον καρπό προς τα κάτω με αποτέλεσμα το βάρος πέφτει στον καρπό αντί στα πλήκτρα. Ενδέχεται κάποιος να χαμηλώσει τον ώμο για να φέρει το βάρος του άνω βραχίονα στα δάχτυλα με αποτέλεσμα την κούραση του άνω βραχίονα που δυσχεραίνει την κίνηση των δακτύλων.

Όταν καθόμαστε πιο χαμηλά το βάρος πέφτει και σταματά στον αγκώνα. Προκειμένου να φέρουμε το βάρος στα δάχτυλα σηκώνουμε τον καρπό δημιουργώντας έτσι διπλό σπάσιμο στο βάρος και πόνο στον καρπό. Προκειμένου δε να αποφευχθεί αυτό το διπλό σπάσιμο υπάρχει η τάση να σηκωθεί ο ώμος με περαιτέρω σπάσιμο της ενότητας του χεριού σε τρία πλέον σημεία.

Και στις δύο περιπτώσεις που καθόμαστε λάθος διαταράσσεται η ενότητα του όλου χεριού και δουλεύουμε με μη λειτουργικές αρθρώσεις κυρίως μυικά με τα δάχτυλα. Σε αυτό να προστεθεί ότι υπάρχει η αίσθηση ότι τα χέρια θα πέσουν από το πληκτρολόγιο (θα τραβηχτούν προς τα έξω) και θέλουν να γραπωθούν σε αυτό με αποτέλεσμα να γίνεται υπερβολική κάμψη των δαχτύλων όταν ο καρπός είναι χαμηλά και μια κίνηση προς τα μέσα όταν ο καρπός είναι ψηλά που αμφότερα οδηγούν σε ένταση. Το βάρος όπως πρέπει να πέφτει κάθετα στα πλήκτρα και με το μηχανισμό πλήρως λειτουργικό και ξεκούραστο. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τον αγκώνα στο ύψος του πληκτρολόγιο και για το λόγο αυτό το Α και το Ω είναι η ρύθμιση του σωστού ύψος του καθίσματος.