logotype

Η στήριξη του χεριού στο πληκτρολόγιο

Στο παίξιμο του πιάνου θα πρέπει να θεμελιωθεί η αίσθηση της ελαφράς στήριξης όλου του χεριού στα πλήκτρα από τις άκρες των δαχτύλων μέχρι τον ώμο. Διαφορετικά ο άνω βραχίονας ουσιαστικά αναλαμβάνει το καθήκον να κρατήσει τα χέρια μόνος του στο επίπεδο των πλήκτρων και η κούραση απέχει μερικά δευτερόλεπτα από το να επέλθει.

Περισσότερα...

Η οριζόντια-πλευρική κίνηση του βραχίονα

Μεταφέροντας το βάρος από δάχτυλο σε δάχτυλο με παθητικό το βραχίονα στην προαναφερθείσα θέση Chopin υπάρχει μία ένταση στο χέρι καθώς νιώθουμε τραβήγματα από διαφορετικές κατευθύνσεις εντός της παλάμης διότι μέρος του βάρους σταματάει στην πρώτη μετακαρποφαλαγγική άρθρωση λόγω της μη απόλυτης ευθυγράμμισης κάθε δαχτύλου με το υπόλοιπο χέρι.

Περισσότερα...

Το βάρος του χεριού πάνω στα ενεργητικά δάχτυλά

Το χέρι παρέχει στα δάχτυλα το απαραίτητο βάρος ώστε να κινήσουν με άνεση τα πλήκτρα. Τοποθετούμε το δεξί μας χέρι στην λεγόμενη θέση Chopin (μι, φα#, σολ#, λα#, σι) που είναι η βολικότερη στο πιάνο. Αν κρατήσουμε το δεξί μας χέρι με το αριστερό, αφαιρώντας έτσι από αυτό όσο δυνατόν περισσότερο βάρος και επιχειρήσουμε να παίξουμε τις νότες αυτές με καλή άρθρωση διαδοχικά και αντίστροφα θα διαπιστώσουμε ότι το παίξιμο είναι πολύ άβολο, απαιτεί τεράστιο έλεγχο και ο ήχος είναι εντελώς κούφιος.

Περισσότερα...

Δεν υπάρχει τεχνική χωρίς ενεργητικά τα δάχτυλα

Ήδη από τα τέλη του 19ου αιώνα διαπιστώθηκε η αδυναμία των δακτύλων να παίξουν το υφιστάμενο ρεπερτόριο χωρίς τη βοήθεια του υπόλοιπου χεριού, αλλά και ότι το παίξιμο μόνο από τα δάχτυλα παρήγαγε έναν σκληρό και ξερό ήχο. Ωστόσο από το ξερό παίξιμο με τα δάχτυλα πήγαμε στο άλλο άκρο την υποβάθμιση του ρόλου των δακτύλων και την παραγωγή μαλακών ήχων με κινήσεις του βραχίονα με χαλαρό μηχανισμό.

Περισσότερα...

Η περιστροφή του κάτω βραχίονα

Μία από τις σπουδαιότερες κινήσεις για την κατάκτηση της τελειότερης τεχνικής είναι περιστροφή του κάτω βραχίονα. Ουσιαστικά πρόκειται για τη λεγόμενη τεχνική του τρέμολο, καθώς κατά τον παραδοσιακό τρόπο εφαρμοζόταν μόνο για τα αντίστοιχα περάσματα. Ως περιστροφή του κάτω βραχίονα ορίζουμε την κίνηση αυτού αριστερά-δεξιά ως ένα σώμα με την παλάμη και τα δάχτυλα.

Περισσότερα...

Δείτε ακόμη στην ίδια ενότητα...

  1. Το χτύπημα του πλήκτρου και η παραγωγή του ήχου